.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
همزمان با بازگشایی مدارس ؛
لزوم برنامه ریزی دقیق برای مدارس یک نوبته
تعداد دانش آموزان در برخی از کلاس های درسی هم اکنون به بیش از 40 نفر هم می رسد که مطمئنا حضور این تعداد دانش آموز با استاندارد آموزشی فاصه زیادی دارد از طرفی به علت تجمیع و تک نوبته شدن مدارس تعداد کلاس های ...
لزوم برنامه ریزی دقیق برای مدارس یک نوبته

اختصاصی شمال نیوز :همزمان با آغاز فصل پاییز و بازگشایی مدارس بار دیگر فضای جامعه جانی تازه به خود گرفته و عطر دل انگیز کسب علم و دانش در جای جای جامعه ایران اسلامی طنین انداز شد.
این روزها در تمامی شهرها و روستاهای کشورمان شور و اشتیاق دانش آموزان و دانشجویانی را می توان به نظاره نشست که با حضور در سنگر تعلیم و تربیت به فکر ساخت ایرانی آباد و آزاد از بند وابستگی به دشمنان قسم خورده این انقلاب هستند .
امسال همزمان با آغاز فصل تحصیلی شاهد یک نوبته شدن مدارس در استان مازندران بوده که بر اساس مصاحبه های موجود روسای برخی از ادارات آموزش و پرورش، هم اکنون در برخی از شهرها بیش از 90 درصد مدارس موجود یک نوبته شده اند.
اگر چه یک نوبته کردن مدارس طرح بسیار خوبی بوده اما مطمئنا هدف مهمتر در عرصه تعلیم و تعلم برگزاری فعالیت آموزشی به شکل احسن و یادگیری و یاددهی بیشتر به دانش آموزان این سرمایه های نظام اسلامی می باشد.
متاسفانه با نگاهی به فضای برخی از مدارس استان در همین چند روز اخیر مواردی از مشکلات موجود بر اثر تک نوبته شدن مدارس به چشم خورده تا آنجا که خانواده های بسیاری در تماس با سایت شمال نیوز خواستار پیگیری این موضوع از طریق اداره کل آموزش و پرورش استان شده اند.
بر همین اساس و بر اساس مستندات موجود تعداد دانش آموزان در برخی از کلاس های درسی هم اکنون به بیش از 40 نفر هم می رسد که مطمئنا حضور این تعداد دانش آموز با استاندارد آموزشی فاصه زیادی دارد از طرفی به علت تجمیع و تک نوبته شدن مدارس تعداد کلاس های برخی از مقاطع تحصیلی نیز در یک مدرسه افزایش یافته تا آنجا که نارضایتی هم والدین دانش آموزان و هم معلمین را در پی داشته است.
همچنین خبرهای دریافتی حاکیست برخی از معلمین که در سال گذشته در دوره متوسطه مشغول به تدریس بوده اند هم اکنون با داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مجبور به تدریس در دوره راهنمایی شده اند.
یکی از معلمین مقطع ابتدایی در تماس با شمال نیوز گفته تعداد دانش آموزان کلاس من نزدیک به 40 نفر است که عملا" خودم احساس می کنم بازدهی و کارایی مناسب مطالب آموزشی ارائه شده توسط بنده به دانش آموزان در حد انتظار مقدور نخواهد بود.
با توجه به اینکه امروزه انتظار می رود در کنار افزایش زیر ساخت ها و ظواهر فضاهای آموزشی شاهد تحول در محتوا و نرم افزارهای آموزشی و کتب درسی و نوع و شیوه فراگیری علوم به دانش آموزان باشیم.
از مسئولین ذیربط نیز انتظار می رود در کنار یک نوبته کردن مدارس که در جای خود قابل تقدیر می باشد در حل و رفع مشکلات مطروحه نیز گام های اساسی برداشته تا شاهد سال تحصیلی پر رونق برای آینده سازان مملکت اسلامیمان باشیم .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 4 مهر 1390
وقتیکه بچه های مسئولین تو مدارس غیر انتفاعی درس میخانند دیگه این مشکلات را معلومه که نمی بینند.
نا شناس 4 مهر 1390
بعضی از کلاسها 45 دانش اموز داره آیا واقعا میشه درس خوند
اکبری 4 مهر 1390
خود اموزش وپرورش تراکم کلاس را 40 نفر تعیین نموده ومی گوید که باید در یک کلاس عملا"یک معلم به 40 نفر درس دهد شما قضاوت کنید.
محمد 4 مهر 1390
با این طرح کلی از معلما به شکل همرا ه دراومدن و کلاسی برای درس دادن ندارن...
نا شناس 5 مهر 1390
شاید بشود در اقتصاد تغییرات یکباره انجام داد ولی در فرهنگ نمیشود تغییرات آنی و یکباره انجام داد و اگر کسی چنین ریسکی را در فرهنگ نمود شایدلقب شجاعت به خود نگیرد . لذا لزوم دقت و برنامه ریزی تدریجی را میطلبد.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.398 seconds.